FAQ Hem - Returer och återbetalningar

Returer och återbetalningar

Kan jag returnera mer än en beställning i samma paket?

Om du önskar att returnera artiklar från flera beställningar, är du välkommen att skicka tillbaka dem till oss i ett paket. Bara lägg alla ...Läs mer

Hur kan jag returnera artiklar?

Du kan returnera varor i ursprungligt skick inom 31 dagar efter leverans. Under denna tid finns returetiketten tillgänglig för dig på ditt konto. Så här ...Läs mer

Kommer jag att informeras när min returnerade beställning har mottagits?

Självklart! Så snart artiklarna du returnerat kommit fram och har behandlats på vårt lager, kommer vi att skicka dig ett e-postmeddelande för att bekräfta ...Läs mer

Hur lång tid tar det att göra en retur?

Om du vill returnera en eller flera artiklar, har du 31 dagar på dig att göra detta. Denna 31-dagarsperiod startar när din beställning har ...Läs mer

När får jag min återbetalning?

Återbetalningen sker så fort vi har registrerat och kontrollerat din retur på vårt logistikcenter. Du får en bekräftelse per mejl när vi registrerat din ...Läs mer

Tyvärr beställde jag fel artikel (storlek, färg). Är det möjligt att byta ut eller beställa om varor?

Lounge by Zalando erbjuder inget fast sortiment. Istället beställer vi artiklar direkt från våra leverantörer så snart kampanjen avslutas. Därför kan du tyvärr inte ...Läs mer

Jag är inte nöjd med en beställd artikel och jag vill skicka in ett klagomål. Vad ska jag göra?

Vi är ledsna om din vara kom fram skadad eller defekt! Meddela oss genom att klicka på knappen nedan. Vänligen fyll i formuläret med all ...Läs mer

Måste jag betala fraktkostnaderna för att returnera en eller flera artiklar?

Vi står för returkostnaderna. Skriv ut returmeddelandet och sätt fast retursedeln på ditt paket.  Du hittar returmeddelandet i avsnittet ”Beställningar och returer” på ditt konto. Lämna ...Läs mer

Vad ska jag göra om jag inte har en skrivare för att skriva ut en retursedel?

Om du inte har någon skrivare kan du gå till avsnittet ""Beställningar och returer"" i ditt kundkonto. Välj sedan alternativet ""Använd din returstreckkod på ...Läs mer